مدیرکل دفترامورشهری وشوراها

سیدمجتبی علوی مقدم

۱۳۹۳/۰۸/۰۳

شرح وظایف دفتر امور شهری و شوراها

شرح وظایف دفتر امور شهری و شوراها:
1 مطالعه و بررسی وضع شهرهای استان از نظر تأسیسات و تسهیلات رفاهی به منظور شناخت و تعیین نیازهای مالی و خدماتی شهرهای استان
2 همکاری با واحد برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور در زمینه تهیه و تظیم معیارها و ضوابط لازم برای تعیین الویت های طرح های عمرانی در شهرها.
3 بررسی طرح های عمرانی شهرداری ها برای استفاده از اعتبارات وزارت کشور و همچنین طرح هائیکه از محل اعتبارات عمرانی کشور انجام می گیرد با همکاری دفتر فنی.
4 مطالعه بررسی در مورد منابع درآمد شهرداری ها به منظور ارائه خط مشی اتخاذ روشهائی در جهت ارتقاء سطح درآمد شهرداری ها و خود کفائی آنها.
5 نظارت بر برنامه های عمرانی و گزارشگیری مستمر از پیشرفت برنامه های عمرانی شهرها و عنداللزوم اعلام عدم پیشرفت آنها به سازمان های اجرائی مربوطه به منظور رفع موانع با همکاری دفتر فنی .
6 بازرسی از اقدامات عمرانی در سطح شهرها و تهیه گزارش های ماهانه جهت مراجع ذیربط .
7 تعیین اولویت شهرها از نظر مبارزه با خطرات ناشی از سیل برای تخصیص اعتبارات لازم .
8 بررسی و اظهار نظر در مورد مصوبات شورای شهر و پیشنهادات شهردار یها در مورد برنامه های عمرانی از نظر مالی و اعتباری .
9 صدور دستورالعمل های لازم به شهرداری ها به منظور ایجاد هماهنگی در تهیه طرح های عمرانی از مالی و اعتباری .
10 بررسی نیازهای مالی شهرداری ها و انجام امور مربوط به حسابرسی آنها .
11 نظارت بر انجام امور پرسنلی و استخدام شهردار یها .
12 مراقبت در امور راهنمائی و رانندگی و اتوبوسرانی و تاکسیرانی و مؤسسات حمل و نقل.


منبع : روابط عمومی
تعداد بازدیدها : ۹۳۶


مطالب مرتبط با این موضوع :


کلیه حقوق این پورتال محفوظ و متعلق به استانداری خراسان رضوی می باشد.

نظرسنجی
کدام بخش زیرپرتال بیشتر مورد نظر است؟
آماربازدیدکنندگان