علیرضا خادم پیر
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها

 

    .
۱۳۹۳/۰۸/۰۳

شرح وظایف دفتر امور شهری و شوراها

شرح وظایف دفتر امور شهری و شوراها:
1 مطالعه و بررسی وضع شهرهای استان از نظر تأسیسات و تسهیلات رفاهی به منظور شناخت و تعیین نیازهای مالی و خدماتی شهرهای استان
2 همکاری با واحد برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور در زمینه تهیه و تظیم معیارها و ضوابط لازم برای تعیین الویت های طرح های عمرانی در شهرها.
3 بررسی طرح های عمرانی شهرداری ها برای استفاده از اعتبارات وزارت کشور و همچنین طرح هائیکه از محل اعتبارات عمرانی کشور انجام می گیرد با همکاری دفتر فنی.
4 مطالعه بررسی در مورد منابع درآمد شهرداری ها به منظور ارائه خط مشی اتخاذ روشهائی در جهت ارتقاء سطح درآمد شهرداری ها و خود کفائی آنها.
5 نظارت بر برنامه های عمرانی و گزارشگیری مستمر از پیشرفت برنامه های عمرانی شهرها و عنداللزوم اعلام عدم پیشرفت آنها به سازمان های اجرائی مربوطه به منظور رفع موانع با همکاری دفتر فنی .
6 بازرسی از اقدامات عمرانی در سطح شهرها و تهیه گزارش های ماهانه جهت مراجع ذیربط .
7 تعیین اولویت شهرها از نظر مبارزه با خطرات ناشی از سیل برای تخصیص اعتبارات لازم .
8 بررسی و اظهار نظر در مورد مصوبات شورای شهر و پیشنهادات شهردار یها در مورد برنامه های عمرانی از نظر مالی و اعتباری .
9 صدور دستورالعمل های لازم به شهرداری ها به منظور ایجاد هماهنگی در تهیه طرح های عمرانی از مالی و اعتباری .
10 بررسی نیازهای مالی شهرداری ها و انجام امور مربوط به حسابرسی آنها .
11 نظارت بر انجام امور پرسنلی و استخدام شهردار یها .
12 مراقبت در امور راهنمائی و رانندگی و اتوبوسرانی و تاکسیرانی و مؤسسات حمل و نقل.


منبع : روابط عمومی
تعداد بازدیدها : ۳۰۰۶


مطالب مرتبط با این موضوع :


کلیه حقوق این پورتال محفوظ و متعلق به استانداری خراسان رضوی می باشد.

نظرسنجی
کدام بخش زیرپرتال بیشتر مورد نظر است؟

بازدید امروز ۸۲
تعداد بازدیدکنندگان امروز ۵۹ نفر
تعداد بازدیدکنندگان دیروز ۱۲۰ نفر
کل بازدیدکنندگان ۹۴۷۵۱۷ نفر
تعداد کاربران مهمان ۴۲ نفر
آماربازدیدکنندگان